Leren duaal leren: benut het immense potentieel van duaal leren

  • 3 januari 2019

Recent werden de resultaten bekendgemaakt van de pilootprojecten duaal leren. In drie jaar tijd is het aantal leerlingen gestegen tot 1094. Aangezien duaal leren een antwoord biedt op de snel veranderende arbeidsmarkt, is het een positief signaal dat het als leerweg niet meer weg te denken is uit ons opleidingslandschap.

Maar het potentieel is groot, heel groot. Het is namelijk een leerweg die kan worden gevolgd door verschillende doelgroepen en dat in een veelheid aan contexten. Om dat mogelijk te maken wordt er het best ingezet op verschillende pistes.

Het boek ‘Leren duaal leren’, dat begin 2018 werd gepubliceerd bij ACCO, schetst hoe het immense potentieel van duaal leren ten volle kan worden benut. Hierbij worden vijf pistes aangereikt: duaal leren als leerweg voor elke lerende, technologie maakt gepersonaliseerd
leren mogelijk, inzetten op een verdere afstemming met de arbeidsmarkt, cocreatie is een must en financiering als driver.

In Over.werk verscheen een artikel waar er dieper ingegaan wordt op elk van de pistes.

Lees het hier.