Digitaal ondernemen in de creatieve sector – online lessenreeks

Doelstelling

Net als in andere sectoren ondergaan ook de jobs in de creatieve sectoren grondige veranderingen.  
Om creatieve ondernemers, freelancers en kleine organisaties gerichter te ondersteunen hoe ze op die veranderingen kunnen inspelen, bundelden SYNTRA Vlaanderen, Flanders DC, het Cultuurloket, Mediarte en het Sociaal Fonds Podiumkunsten de krachten.

Ze vroegen het Gentse onderzoeksbureau Mpiris om de prioritaire competenties voor de toekomst af te bakenen. De studie, die meer dan dertig ondernemers, bedrijven en organisaties bevroeg, leverde zes prioriteiten op voor competentieontwikkeling in de sector waaronder ‘Strategieën voor het vermarkten van online consumptie’ en ‘Online marketing en verkoop’.  

Om onze creatieve ondernemingen te helpen deze 2 competenties te ontwikkelen, bundelden ze opnieuw de krachten. Deze online videoreeks is het resultaat. 

Doelgroep

Deze online lessenreeks is gericht op kunstenaars en creatives, maar is ook geschikt voor een breder publiek. Meer bepaald voor al wie werkt in een creatieve sector, bijvoorbeeld als podiumkunstenaar, juweelontwerper, een klein theatergezelschap, muziek- of game-producer, audiovisueel freelancer, tekstschrijver, … De online opleiding is gericht op starters of flexwerkers, voor grotere organisaties is het een interessante  tool om beter te communiceren met een communicatiebureau. 

Partners

Deze online opleiding is een initiatief van SYNTRA Vlaanderen samen met Flanders DC, het Cultuurloket, Mediarte en het Sociaal Fonds Podiumkunsten. Met steun van de Vlaamse overheid.